Gullholmen 2011

Vi var 10 medlemmar som hyrde 2 stycken stugor under en helg i augusti där varje stuga har plats för 5 bäddar. För att komma till Gullholmen så åker man till Tuvesvik där färjan tar oss över till Gullholmen. Vi anlitade en skeppare som har boende där ute. Vi brukar ha övernattning där när makrillfisket är på gång och fångsterna blir mycket goda, det brukar vara en båtresa på ca 8 tim. Man kan även fiska från bryggan o andra ställen på ön. Om man nu inte vill åka med båten så är det bara att njuta av naturen där ute o ha det skönt. Denna resa har vi i klubben gjort som en tradition och  är mycket populär. Våran skeppare där hjälper till med allt möjligt om det uppstår problem så han är vi mycket rädda om. Denna resa tycker jag nog att medlemmarna skall göra om dom vill ut till havs.

Av Göte Larsson