Harasjömåla 2012

En vacker hösthelg i Oktobermånad så begav tolv medlemmar från klubben sig iväg på Blekingefiske i Harasjömåla, en fiskecamp som ligger utanför Olofström.
En tripp på ca tjugoåtta förväntansfulla sköna mil. Harasjömåla har ett tjugofemtals vatten med Öring, Regnbåge, Gädda, Abborre och vitfisk. Vi valde att bosätta oss i två av de tjugonio stugor som fanns till förfogande, även ett husvagnsekipage hade vi med oss. Stugorna som vi hyrde för helgen var utrustade med Fullutrustat kök, wc, storstuga samt två sovrum. Vi ankom campen
under Fredagen bil efter bil och efter etablering i stugor och husvagn så blev det
vila och samkväm under kvällen. Lördagmorgon begav vi oss iväg till våran hyrsjö (Aspegylet) där vi tillbringade hela dagen med fiske av alla dess slag. Runt sjön så finns det femton bryggor utplacerade och en grillstuga där det senare blev både ärtsoppa m. punch samt rökning av regnbåge. Innan mörkret kom så kunde vi sammanfatta ett väldigt lyckat fiske för dagen med Regnbåge så vi teg. Nu var det till att slipa fileknivar och ladda plastpåsar. Det var många trötta själar efter en dags fiske i en gudomlig miljö så de flesta tog en behövlig vila därefter. Söndagmorgon, dags för frukost, städning och hemresa med minnen av en trevlig och lyckad helg.

Av Jonny.