Klubbmästerskap Kullsjön 2013

KM i Kullsjön 6 Oktober 2013

En spännande och förväntansfull dag väntar i Kullsjön, så gick säkert tankarna på alla tävlande.

Vi möttes på parkeringsplatsen vid den vackra Kullsjön som är belägen några kilometer in i Härskogen utanför Lerum. Vädergudarna var med oss i dag, hyfsat soligt med lite moln därefter.

Vattnet var fullt med vak under hela dagen något som inte hör till vanligheten när vi är ute på fiskeäventyr. Vi var endast åtta tappra tävlande som svingade med haspel och fluga, resultatet blev fem fiskar av både öring och båge. Vinnaren för dagen blev Hebbe med sin båge på drygt åtta hekto (?). Efter avslutad tävling och snack om alla ”tappade” fiskar så blev det korv med bröd o dricka därtill. Kullsjön är en fantastisk fin liten sjö som förövrigt Lerums sportfiskeklubb förfogar över, så ni som inte var med säger jag bara.. Prova fiskelyckan här!

Av Jonny.