Km Instöbron – 2014

Med tankarna tillbaka på föregående års Km på Instön så kunde väl bara allt bli bättre…eller? Väderleksmässigt så tror jag inte det går att slå, i alla fall inte för årstiden då vi bjöds på värsta försommarvärmen! Det räknades in fjorton medlemmar som skulle och ville göra upp om den ärade förstaplatsen, trots att prispengar a´la Tennis eller Golf inte fanns på kartan. Med olika fiskemetoder så stod vi utspridda runt Instöbron med omnejd i fem timmar. Förväntande över ett bra och rikt fiske rann ur oss så som vatten ur en sil. Efter dagen så kunde vi snabbt konstatera att med en enda fisk i land så blev det Ingvar Andersson som blev klubbmästare till havs år 2014 med en Öring på kilot. Ja ja, för oss andra så går det som så ofta nya tåg. Grattis till segern Ingvar !!

av: Jonny