Tjejdraget 2013

September 2013

Tjejdraget anno 2013 bjöd på det bästa i arrangemanssyfte, vad sägs om ett perfekt väder där solen värmde på alla förväntansfulla kvinnliga deltagare unga som ”mindre unga”. Vi hade laddat grillen, det bjöds på korv och bröd med dricka så ingen behövde svälta. Funktionärer hade vi gott om under tävlingen, vid grillplatsen som runt sjön för att hjälpa till i den mån som de aktiva ville. Deltagarna som inte hade med sig egen utrustning behövde inte vara utan för där fanns det metspön med tillhörande powerbait, maggot och mask samt spinnspön med olika slags fiskedrag.  Det var 37 fiskesugna som hade kommit ned till Mölnesjöns badplats för att registrera sig för årets Tjejdraget. Av årets upplaga så kunde vi tillgå två nya flytbryggor för de tävlande på den östra delen av sjön då det innan var lite svårfiskat där. Efter fyra timmars fiskande så kunde sjöns fjällprydda skapelser äntligen få andas ut efter en intensiv jakt på vinnarfisken. Utdelningen av fisk under dagen var ganska mager men två Regnbågar samt flertalet Abborrar kunde vi väga in. Årets vinnare av Tjejdraget blev Linda Ohlsson som är hemmahörande i Vättle/Rannebergens sportfiskeklubb, hennes vinnarfisk var en Regnbåge på 780g, och som pris för det fick Linda mottaga en ny haspelrulle med spö. Ingen medverkande gick lottlös från tävlingen då det delades ut tröstpriser till alla så som kepsar, tygväskor och T-shirts. Vi tackar alla involverade som gjorde tävlingen genomförbar:
Våra samarbetspartners Studiefrämjandet, Sportfiskarna väst samt Bostadsbolaget.
Våra sponsorer Stjärnås sportfiske samt Ica Maxi Angered.

På återseende nästa år!

Av Jonny.